Bag om Pestibus

Skadedyrsbekæmpelse handler mere om følelser, end man skulle tro. Derfor sætter vi altid tillid og tryghed forrest.

Drevet af ønsket om at gøre en forskel

Bag Pestibus står Heinrich Bro. Efter 6 år i branchen startede han Pestibus Skadedyrssikring i oktober 2019, drevet af et brændende ønske om at give sine kunder mere af det, han syntes branchen manglede: Mere tillid og ærlig, nærværende rådgivning.

”Hos Pestibus skal kunderne kunne stole på, at de får det, de betaler for – men også at de rent faktisk får den løsning, de har brug for,” fortæller Heinrich.

Her er kommunikation nøgleordet. Han mener, at den gode kundedialog er afgørende for at kunne afdække kundens reelle behov – og dermed også levere den allerbedste service.

Det handler om at skabe værdi

Med Pestibus skabte Heinrich Bro en virksomhed, hvor kunden altid er i centrum.

“Jeg så, hvordan mange store virksomheder havde mere fokus på mersalg frem for kundens behov, og det er med til at skabe en mistillid til branchen. Det bør altid handle om at levere ordentlig service, ikke bare at presse penge ud af folk,” fortæller Heinrich.

Han mener nemlig, at den rådgivning en skadedyrsbekæmper kan give, er mindst lige så vigtigt som at sætte fælder op: ” Vi kan godt give et råd, uden at kunden skal have penge op af lommen. For os handler det om at skabe værdi for kunden. Nogle gange betyder det, at vi kommer og løser problemet, og andre gange at vi guider kunden til at løse det selv uden beregning.”

Den service og velvilje kan mærkes, og det har skabt grobund for mange af de lange kunderelationer, Pestibus har i dag.

Tillid betaler sig

»Vi havde en stor kunde, der havde et problem med flagermus. Jeg kunne se, at de kom ind gennem nogle huller i taget. De huller lukkede jeg gerne, men de kunne altså sagtens selv ordne det, så det anbefalede jeg dem. De spurgte så, hvad min tid havde kostet. Jeg svarede, at det ikke skulle koste dem noget, da det var en naturlig del af vores service. De har sidenhen været en af mine kunder. Jeg tror, det handler om tillid. «

 

– Heinrich Bro

Et stærkt makkerskab

Når Heinrich Bro bevæger sig rundt i landet, følges han tit med sin makker, Jeppe. Jeppe er en terrier, som er trænet som rottehund, og de nyder begge at komme ud og hjælpe og gøre en forskel for danskere i nød og vildrede. For man skal bestemt ikke underkende, hvor stor en følelsesmæssig belastning det kan være, når skadedyrene kommer inden for hjemmets fire vægge.

”Skadedyrsbekæmpelse i dag er jo følelser. Det handler om at hjælpe den kunde, der står og er helt bekymret fordi vedkommende ikke ved, hvad de skal gøre. Den vigtigste del af vores arbejde handler om at skabe tryghed og sikkerhed, både nu og i fremtiden. Det er det, vi kan,” fortæller Heinrich Bro.