Case
Pack Plast A/S

Som leverandør til fødevareindustrien er det fuldstændig afgørende for Pack Plast, at der er helt styr på pestkontrollen.

Serviceaftale med Pestibus – en fast rutine og tryghed

Pack Plast A/S er en mindre produktionsvirksomhed i Randers med 15 ansatte, der producerer plastemballage til fødevareindustrien. Deres produkter er en del af hverdagen i mange danske hjem – blandt andet står de bag plastlåget til leverpostejen, som de fleste af os har stående i køleskabet.

Skadedyrskontrol kræver professionel service

Når man producerer emballage til fødevarer, er der strenge krav til hygiejne og kvalitet. Her spiller skadedyrsservice en afgørende rolle for at Pack Plast kan opretholde sine certificeringer. Derfor har Pack Plast en serviceaftale ved Pestibus.

Skadedyrsservice er et must, når man leverer til fødevareindustrien. Det er fuldstændig afgørende, at vi har styr på den del,” fortæller Edel Andersen, der har været i virksomheden i 27 år. Udover at være kvalitetskoordinator og bogholder, er hun også ansvarlig for pestkontrollen i virksomhedens produktions- og lagerfaciliteter.

Pack Plast er ISO- og FSCC 22000-certificeret, hvilket betyder, at pestkontrollen bliver gennemgået ved hver audit. Det stiller høje krav til skadedyrsbekæmpelsen, og det er derfor afgørende, at kvaliteten altid er i top. I virkeligheden er det jo i disse situationer Pestibus’ service står sin sande prøve – og de har ikke skuffet.

Hurtig reaktionstid ved problemer

For at sikre at produktionen lever op til de høje standarder kommer Pestibus forbi hver anden måned. Her udføres nøje kontrol, hvor alle fælder tjekkes og limpladerne på insektfangerne skiftes – en service, der bliver udført grundigt og effektivt. De seks årlige besøg er ofte nok til at dække behovet, men somme tider kræves en ekstra indsats.

“Det sker sjældent, at vi har brug for akut hjælp. Sidst vi havde brug for hjælp, kom Dan, som er vores faste kontaktperson, med det samme og vi fik stillet ekstra fælder op og hurtigt fanget musen,” siger Edel.

Skadedyrsservice med én fast kontaktperson – og til en fair pris

For Edel Andersen er god kommunikation afgørende for et frugtbart samarbejde: “Hvis jeg sender en mail til Dan, får jeg hurtigt svar tilbage, og ofte ringer han allerede fem minutter efter for at følge op,” forklarer hun. Og netop det med at have en fast kontaktperson gør kommunikationen noget lettere.

Vi er ikke nogen stor koncern, så det betyder meget for os at have en personlig relation til vores skadedyrsbekæmper. Dan kender hvert hjørne i vores bygninger og ved præcis, hvilke udfordringer vi står overfor. Det giver en stor tryghed.

Prisen har selvfølgelig også noget at sige, og det er vigtigt for os, at vi får vores skadedyrsservice til en konkurrencedygtig pris – og det gør vi ved Pestibus.

– Edel Andersen, Kvalitetskoordinator og bogholder, Pack Plast A/S